معاونت پژوهشی و فناوری  

افتتاح طرح پایلوت پلنت کارآفرینی اجتماعی دانشجو محور در زمینه توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی


این طرح با هدف توسعه فرصت‌های کارآموزی، کارورزی، کاربینی، اشتغال دانشجویی و حمایت از توسعه کسب‌وکارها در امتداد زنجیره ارزش گیاهان دارویی در مجتمع نوآفرینی آغاز به کارکرد. این طرح حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با محوریت دانشگاه است.

این مراسم با حضور ریاست دانشگاه و جمعی از مدیران، اعضای هیات علمی، کارکنان، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه، نمایندگان اتاق بازرگانی، استانداری و جهاد دانشگاهی برگزار شد. در ابتدای این برنامه سرکار خانم بستان‌بان، به عنوان کارآفرینی اجتماعی و سرمایه‌گذار خصوصی به معرفی اهمیت توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی پرداختند و ضمن بیان روند شکل‌گیری همکاری مشترک با دانشگاه، از اهداف طرح سخن گفتند و ابراز امیدواری کردند با همکاری دانشگاه و بهره‌گیری از نیروی خلاق دانشجویان، مقدمات نوآوری و شکوفایی در این زمینه فراهم شود.

در ادامه، آقای مهندس یوسفی معاون محترم اتاق بازرگانی و رئیس کمسیون کشاورزی اتاق، شبکه‌سازی و همکاری بین سازمان‌ها و موسسات مختلف با محوریت دانشگاه را رمز موفقیت طرح‌ها، بویژه در زمینه ایجاد اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان و توانمندسازی آنها از طریق کسب مهارت‌های تجربی و عملی در محیط‌های کارگاهی معرفی نمودند. ایشان بر شناخت بازار و نوآوری برای رقابت در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی به عنوان عامل کلیدی پایداری و سودآوری سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی تاکید ورزیده و مراتب آمادگی اتاق بازرگانی برای تسهیل مناسبات بازار و تجارت از طریق ارایه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در کنار دانشگاه را اعلام داشتند.

همچنین، آقای حمیدی مدیرمرکز خدمات تخصصی تولید و فراوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان گلستان ضمن معرفی فرصت‌های کارآفرینی و کسب‌وکار در بخش گیاهان دارویی در استان، بر لزوم سرمایه‌گذاری برای فراوری این محصولات تاکید داشتند و همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و جهاد دانشگاهی گلستان در زمینه فراوری گیاهان دارویی را امیدبخش و موجب زمینه‌سازی برای اشتغال و درآمدزایی و نیز موفقیت سرمایه‌گذاران در این بخش عنوان نمودند.

ریاست محترم دانشگاه، آقای دکتر نجفی نژاد نیز ضمن خوشامدگویی به مهمانان و تشکر از زحمات دست‌اندرکاران این طرح، چنین ابتکاراتی را نشانگر شکوفایی و موفقیت رویکرد دانشگاه برای تحول دغدغه‌مند و متعهدانه برای توانمندسازی دانشجویان از طریق فراهم‌سازی فرصت‌های کارورزی، کارآموزی و کاربینی دانشجویان در حین تحصیل عنوان نمودند. ایشان، ضمن اشاره به اینکه دانشگاه به عنوان یک نهاد عمومی و اجتماعی، همواره به دنبال تعامل و شراکت با جامعه در مفهوم کلی و بخش خصوصی و صنعت به طور ویژه برای پیشبرد توسعه اقتصادی دانش‌بنیان است، گزارشی از جذب و تسهیل سرمایه‌گذاری‌های خصوصی اخیر در دانشگاه و پیامدهای آن برای عرضه محصول و خدمات مورد نیاز جامعه و نیز توسعه فرصت‌های اشتغال حین تحصیل برای دانشجویان در کنار ثمربخشی تحقیق و توسعه و آموزش ارایه نمودند. ایشان، در پایان همکاری چندجانبه دانشگاه و بخش خصوصی در کنار ترویج فرهنگ نوآوری را برای توسعه استان و کشور ضروری دانستند.

در پایان، حضار ضمن بازدید از فرایند تولید، با زیرساخت‌های تحقیق و توسعه مستقر در کارگاه، و نمونه محصولات عرضه شده با برند معین آشنا شدند. لازم به ذکر است در حال حاضر، عرضه دمنوش‌های گیاهی، خدمات تحقیق و توسعه تخصصی کارگاهی، خدمات بسته‌بندی و برندینگ و خدمات مشاوره‌ای مرتبط در این کارگاه با کمک دانشجویان در حال انجام است.



 تاریخ ارسال خبر :   12 دی 1400 - 09:44    |     تعداد بازدید :   62
 ارسال کننده :   معاونت پژوهشی    |      کد خبر :   15870
تصاویر مرتبط دیگری برای این خبر ثبت نشده است .
      12 دی 1400 - 09:44    |    کد خبر : 15870