معاونت پژوهشی و فناوری  

نشست هم اندیشی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان و خانه طبیعت دانشگاه


نشست هم اندیشی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان و خانه طبیعت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع‌طبیعی گرگان با سمن‌ها و فعالین حوزه محیط‌زیست استان گلستان

در روز یکشنبه، ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۰ چهل و پنجمین نشست فعالین حوزه محیط‌زیست استان گلستان به همت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان در مکان خانه طبیعت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع‌طبیعی گرگان برگزار گردید. این نشست با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر نهادهای مردمی با مسئولان ادارات استان و متخصصان دانشگاه‌ها صورت گرفت.

در ابتدا جناب آقای دکتر رضایی معاونت محترم پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با ارایه توضیحاتی درباره عملکرد علمی و پژوهشی این دانشگاه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و تخصصی‌ترین دانشگاه‌های منابع طبیعی کشور، بر لزوم همکاری دانشگاه در بخش علمی با اداره کل حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان بخش اجرایی و سمن‌ها به‌عنوان نمایندگان مردم تاکید نمودند. همچنین ایشان فعالیت مشترک بین دانشگاه و اداره کل حفاظت محیط‌زیست گلستان و سمن‌ها را ضامن موفقیت در نگهداری و حفاظت سیستم پیچیده و گسترده محیط‌زیست دانستند.

در ادامه جناب آقای دکتر کنعانی، ریاست محترم اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان با ارائه توضیحاتی پیرامون فعالیت‌های انجام شده در سال‌های اخیر از نمایندگان نهاد‌های مردمی خواستند که به‌عنوان رابط بین مردم و دولت حضور موثرتری در عرصه‌های حفاظت از محیط‌زیست داشته باشند.

در این جلسه نمایندگان و متخصصان با ارائه نقطه‌نظرات و تجارب خود در این زمینه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

در پایان این نشست سرکار خانم دکتر محمدزاده، مدیر اجرایی خانه طبیعت، با توجه به مباحث مطرح‌شده پیشنهاداتی مبنی بر عملکرد منسجم و یکپارچه سمن‌ها، ساماندهی آنها در بخش‌های تخصصی مختلف، آموزش نمایندگان آنها توسط کارشناسان و متخصصان، شناسایی و ارایه راه‌حل مشکلات هر شهرستان توسط آنها ارایه دادند و بر همکاری دانشگاه با سمن‌ها جهت ارتباط بیشتر با مردم در راستای اهداف آموزشی و فرهنگ‌سازی تاکید نمودند. 



 تاریخ ارسال خبر :   29 دی 1400 - 13:04    |     تعداد بازدید :   65
 ارسال کننده :   معاونت پژوهشی    |      کد خبر :   15906
تصاویر مرتبط دیگری برای این خبر ثبت نشده است .
      29 دی 1400 - 13:04    |    کد خبر : 15906