معاونت پژوهشی و فناوری  

به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت هفته زن و روز مادر؛ ویژه برنامه ریحانه رسول (ص) برگزار شد.


به همت روابط عمومی دانشگاه و با همکاری امور بانوان و خانواده دانشگاه و به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت هفته زن و روز مادر، مراسم جشن ریحانه رسول (ص) با حضور دکتر نجفی نژاد رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین طاهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از بانوان دانشگاه، امروز سوم بهمن ماه در سالن خلیج فارس برگزار شد.

 رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن به همه همکاران خانم و مادران جامعه گفت: الگوی اصلی زنان جامعه در همه ابعاد زندگی، باید حضرت زهرا (س) باشد.

دکتر نجفی‌نژاد به نقش اساسی زنان در توسعه جوامع امروزی تاکید کرد و افزود: بسیاری از زنان جامعه، افراد بسیار توانمندی هستند که می‌توان از ظرفیت آنها در راستای پیشبرد اهداف جامعه استفاده کرد.

وی توجه به خانواده، به عنوان کوچکترین و اساسی ترین واحد اجتماعی را یکی از مهم‌ترین راه‌های رفع مشکلات روز جامعه دانست و افزود: ایجاد خانواده پایدار و سالم، منجر به اصلاح جامعه و سلامت آن خواهد شد و زنان در این زمینه بیشترین نقش را خواهند داشت.

دکتر نجفی‌نژاد در پایان با بیان اینکه با همت زنان جامعه بسیاری از چالش‌های موجود حل شدنی است گفت: در دانشگاه و در طی مدیریت بنده، از زنان در بخش‌های مختلف مدیریتی استفاده شد و خوشبختانه دقت، تعهد و مسئولیت پذیری آنان باعث شده که در حوزه مدیریتی آنان، با کمترین چالش‌ها روبرو باشیم.

در ادامه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت هفته زن و روز مادر و سالروز میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) را تبریک گفت.

 حجت الاسلام والمسلمین طاهری افزود: هرچه معرفت و درک انسان نسبت به مقام حضرت زهرا (س) بیشتر شود، قرب و نزدیکی او به خداوند بالاتر خواهد رفت.

 وی با اشاره به فضیلت بالای درک شب قدر گفت: درک شب قدر برای هر انسانی میسر نیست و بر اساس روایت امام صادق (ع)، هر کسی که بتواند معرفت حضرت زهرا (س) را درک کند، شب قدر را نیز درک کرده است.

 ایشان یکی از راه‌های شناخت حضرت زهرا (س) را توجه و دقت در ابعاد مختلف زندگی ایشان دانست و افزود: حضرت زهرا (س) بر اساس آیات نورانی قرآن کریم، «سیده النساء العالمین» است و با توجه به آن، زنان جامعه باید در همه امور، بویژه در هنگام مشکلات و گرفتاری‌ها، به آن حضرت توسل کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین طاهری در پایان خاطر نشان کرد: یکی از شروط عاقبت به خیری انسان، قرب و نزدیکی انسان به حضرت زهرا (س) است و انسان باید اعمال و رفتار خود را منطبق با آن حضرت تنظیم کند.

 گفتنی است: اجرای گروه موسیقی شادبانو، تقدیر از دکتر بهاره شعبان‌پور و صدیقه امین‌زاده، مشاوران رییس دانشگاه در امور بانوان و گرفتن عکس دسته جمعی، از جمله برنامه‌های برگزار شده در این مراسم بود.



 تاریخ ارسال خبر :   03 بهمن 1400 - 14:54    |     تعداد بازدید :   656
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   15909
تصاویر مرتبط دیگری برای این خبر ثبت نشده است .
      03 بهمن 1400 - 14:54    |    کد خبر : 15909