معاونت پژوهشی و فناوری  

به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان؛ نخستین جلسه ستادی قرارگاه استانی راهیان نور دانشجویی استان گلستان برگزار شد.


 نخستین جلسه ستادی قرارگاه استانی راهیان نور دانشجویی استان گلستان، با حضور دکتر نجفی‌نژاد، رئیس دانشگاه و حجت الاسلام و المسلمین مازندرانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گلستان، سه‌شنبه، پنجم بهمن ماه، در سالن اندیشه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد‌.

 رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این مراسم گفت: راهیان نور دانشجویی، از برنامه‌های فرهنگی شاخص دانشگاه‌ها بوده و مورد تاکید مقام معظم رهبری و همه دانشگاه‌های کشور است.

دکتر نجفی‌نژاد برگزاری اردوی راهیان نور دانشجویی را یک مسیر برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان دانست و افزود: در سال‌های اخیر شبهه افکنی بر علیه مباحث انقلاب و دفاع مقدس افزایش پیدا کرده و باید در برابر این هجمه فرهنگی، چاره اندیشی و مقابله درست نمود و با استفاده از ظرفیت راهیان نور می‌توان با انتقال دقیق مفاهیم دفاع مقدس، مسائل و چالش های احتمالی آینده را رصد و برطرف نمود.

 وی با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال‌های اخیر، برگزاری اردوی راهیان نور دانشجویی مانند بسیاری از برنامه‌های دیگر لغو شده بود تصریح کرد: اکنون با واکسیناسیون افراد جامعه و مهیا شدن شرایط، بسیاری از فعالیت‌های دانشگاه‌ها به صورت نیمه حضوری بوده و در ترم جدید شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه خواهیم بود و به طبع اردو راهیان نور هم بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

 دکتر نجفی‌نژاد خاطر نشان کرد:  باید شور و هیجان برپایی اردوهای راهیان نور در همه لایه‌ها و سطوح دانشگاه‌ها گسترش پیدا کند و در برنامه‌های دانشگاهی این اردو معنوی نهادینه شود.

در ادامه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در این مراسم، برگزاری اردوی راهیان نور دانشجویی را حرکتی ارزشمند و تاثیرگذار عنوان کرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین مازندرانی با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار (ع) گفت: دوست هر کس عقل اوست و دشمن او جهل او است و مبارزه با جهل همواره یک اصل اساسی برای انسان است.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم از این فرصتی که به برکت انقلاب و خون شهدا به وجود آمده است، بتوانیم در راستای انتقال روحیه شهادت طلبی و ایثارگری به نسل‌های جدید تلاش کنیم.

 

 



 تاریخ ارسال خبر :   05 بهمن 1400 - 21:20    |     تعداد بازدید :   811
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   15913
تصاویر مرتبط دیگری برای این خبر ثبت نشده است .
      05 بهمن 1400 - 21:20    |    کد خبر : 15913