عنوان خبر :  در راستای تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان: افتتاح گلخانه تخصصی پرورش کاکتوس های زینتی


در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه مشترک بین کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و با حضور دکتر نجفی‌نژاد  رئیس دانشگاه، نظری معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گلستان، کلثوم کریم‌آبادی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری و جمعی از مدیران و مسوولین حوزه کارآفرینی دانشگاه، طرح گلخانه تخصصی پرورش کاکتوس های زینتی زهره و سبحان باوفا، با اعتبار ۱۱۰۰ میلیون ریال و اشتغال زایی۳ نفر و به مساحت ۳۰۰ متر مربع در سازه‌های گلخانه پردیس دانشگاه افتتاح گردید.

رئیس دانشگاه با بیان همکاری‌های صورت گرفته در خصوص اجرای این طرح گفت: این فعالیت‌ها به منظور افزایش زمینه‌های همکاری دانشگاه انجام شده و آمادگی لازم را برای پذیرش مددجویان به ویژه جوانان و افراد شاغل در زمینه کشاورزی داریم.

دکترنجفی نژاد افزود: در ادامه اجرای این تفاهم‌نامه و در گام دوم همکاری‌ها، کمیته امداد می تواند با معرفی تعداد بیشتری از افراد مستعد در این زمینه، با ما همکاری بیشتری داشته باشد. دانشگاه نیز آمادگی دارد تا فضای بیشتری را در اختیار این افراد قرار دهد تا نسبت به راه‌اندازی مشاغل و فعالیت‌های کارآفرینی اقدام نموده و در همین راستا از فضاهای آموزشی و از تجارب  اساتید دانشگاه بهره‌مند شوند.

وی در ادامه بیان داشت: اجرای این طرح را می‌توان به صورت یک مدل همکاری بین دانشگاه و سایر ادارات معرفی کرد تا آنها نیز بتوانند وارد این عرصه شده و به فعالیت کارآفرینی پرداخته و از پتانسیل علمی و آموزشی دانشگاه استفاده کنند.

مدیر مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیزضمن تبیین رسالت اجتماعی دانشگاه، گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته در خصوص اجرای مفاد این تفاهم‌نامه مشترک ارایه کرد و گفت: اجرای این طرح تبلور این همکاری و در راستای رسالت اجتماعی دانشگاه است.

دکتر شریف‌زاده افزود: دیدگاه جدید دانشگاه دعوت از شاغلین عرصه‌های کشاورزی به تحصیل و کسب دانش علمی  و استفاده از مهارت‌های کارآفرینی آنها در دانشگاه و انتقال آن به جامعه است.

در ادامه سبحان باوفا مجری این طرح گزارش کوتاهی از شرایط، فرآیند و سختی‌های این کار و ویژگی‌های تولیدات گلخانه‌ای ارایه داد و گفت: در حال حاضر این آمادگی را داریم تا  دانش تخصصی و تجربیات خود را در اختیار دانشجویان، فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی و علاقه مندان به ورود به این عرصه قرار دهیم تا آنها نیز بتوانند وارد این فضای کسب و کار شوند.

همچنین مهندس نظری، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ضمن تشکر از همکاری‌های دانشگاه و در اختیار قراردادن این گلخانه به مجری طرح اشتغال امداد گفت: این طرح با اعتباری به مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان توانسته شرایط اشتغال‌زایی برای سه  نفر را مهیا کند و امیدواریم در ادامه با اجرای چنین طرح‌هایی با همکاری دانشگاه و کسب مشاوره‌های تخصصی، آموزش، نظارت و بازاریابی محصولات تولید شده، شرایط بهتری برای جوانان بوجود آوریم.

خبر