معاونت پژوهشی و فناوری  

جلسه سالانه اعضای شورای پژوهش و فناوری منطقه 2 کشور


گردهمایی معاونین پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۲ کشور با حضور رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، امروز، یکشنبه، بیست‌و‌چهارم دی‌ماه در سالن اندیشه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد‌

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این گردهمایی ضمن تبریک حلول ماه رجب و تسلیت شهادت امام هادی (ع) گفت ماه رجب ماه بندگی است و امیدوارم عبادت انسان‌ها قبول درگاه احدیت قرار گیرد.

دکتر شتایی این نشست را زمینه‌ای برای هماهنگی‌های بیشتر و انتقال تجارب پژوهشی و اشتراک و هم افزایی در جهت استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی موجود در دانشگاه‌ها دانست که ثمرات مفیدی برای دانشگاه‌های به ارمغان خواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم تعریف برنامه اقدام مشترک بین دانشگاه‌ها و پارک‌های و فناوری منطقه ۲ کشور، بر برگزاری همایش‌های منطقه‌ای به صورت دوره‌ای، کارگاه‌های آموزشی مشترک و استفاده مشترک از ظرفیت‌های آزمایشگاهی و شاعا تاکید کرد.

رئیس دانشگاه بر انتقال تجربیات مرتبط با جذب دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه تاکید کرد و گفت: وجود اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر فرصتی برای دانشگاه‌های منطقه ۲ کشور است تا با بهره‌مندی از ظرفیت دیپلماسی علمی در سطح بین المللی تعاملات علمی مناسبی را ایجاد کنند.

دکتر شتایی با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه کشورهای استکبار باعث ایجاد محدودیت‌های جدی در بحث بودجه مربوط به تعمیرات و تجهیز وسایل آزمایشگاهی های‌تک در دانشگاه‌ها شده است گفت: همه وظیفه داریم تا شرایط لازم را برای تحقیق و پژوهش محققان و پژوهشگران دانشگاه فراهم کنیم.

دبیر پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۲ کشور با محکومیت حملات دو کشور سلطه‌گر آمریکا و انگلیس به کشور یمن گفت: دانشگاهیان باید با بهره‌گیری از علم و فناوری، کشور را به جایگاهی رسانند که نقش آفرینی ویژه‌ای در نظام قدرت جهانی داشته باشد‌.

دکتر جمال قاسمی افزود: جنگ کنونی در دنیا را جنگ علمی است و پژوهشگران و محققان به عنوان سربازان علمی کشور نقش ویژه‌ای در این جنگ دارند.

وی بر برگزاری همایش‌های علمی به صورت منطقه‌ای تاکید کرد و گفت بحث پژوهش بسیار با اهمیت است و نیاز است تا به صورت مستمر مورد حمایت مسئولین کشوری، استانی و دانشگاهی قرار گیرد.

دبیر منطقه ۲ کشور توجه به جایگاه ویژه پژوهش و فناوری در نظام تصمیم‌گیری کشور و توجه به مزیت‌های استانی در امر تحقیق و پژوهش را ضروری دانست.

وی با اشاره به اینکه مهمترین رسالت دانشگاه‌ها توجه به بحث آموزش است بر نقش آفرینی دانشگاه‌ها در جامعه و تثبیت نقش اجتماعی آنان تاکید کرد.

در پایان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نشست معاونین پژوهش و فناوری منطقه ۲ کشور در مجال مناسبی برای انتقال تجارب، همگرایی و هم‌افزایی در مباحث مرتبط با پژوهش و فناوری بیان کرد.

دکتر حسام سپس با اشاره به روند تأسیس و شکل‌گیری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به بیان ظرفیت‌ها و امکانات آموزشی، پژوهشی و ... دانشگاه پرداخت.

گفتنی است: معاونین و مدیران پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۲ کشور به ارائه نقطه‌نظرات، پیشنهادات و راهکارهای مرتبط با مباحث پژوهشی و فناوری پرداختند.



 تاریخ ارسال خبر :   25 دی 1402 - 08:54    |     تعداد بازدید :   67
 ارسال کننده :   معاونت پژوهشی    |      کد خبر :   17432
تصاویر مرتبط دیگری برای این خبر ثبت نشده است .
      25 دی 1402 - 08:54    |    کد خبر : 17432